ده‌نمكي: سينما نمي‌تواند اپوزيسيون نظام باشد

چرا مخاطبان سینما کاهش پیدا کردند؟؟

در گفت‌وگوي ويژه اين هفته برنامه هفت، مسعود ده‌نمكي(كارگردان)، جمال ساداتيان (تهيه كننده)، اميرحسين علم‌الهدي (منتقد) و فريدون جيراني (مجري-منتقد) درخصوص دلايل كاهش مخاطب سينماي ايران به گفت‌وگو نشستند.

*ساداتيان: سينماي ايران مانند سينما پس از جنگ جهاني دوم عمل مي‌كند

در ابتداي بحث، جمال ساداتيان در پاسخ به سؤال فريدون جيراني مبني بر فروش پايين و دور از انتظار فيلم‌هاي "به رنگ ارغوان " و "هفت دقيقه تا پاييز " اظهار داشت: فروش پايين "به رنگ ارغوان " به شخصه براي من يك شك بود. چراكه اين فيلم به نوعي تنها فيلم سياسي 30 ساله اخير محسوب مي‌شد و با وجود همه حواشي و فاصله 5 ساله توليد تا اكران، انتظار استقبال بيشتري از آن مي‌رفت و در مورد "هفت دقيقه تا پاييز " همراهي تلويزيون براي تبلبغات تقريبا صفر بود.
وي در ادامه افزود: برخي زمان نامناسب اكران، به قولي وقت مرده را دليل اين شرايط مي‌‌دانند اما به اعتقاد من اگر اطلاع‌رساني در مورد محتواي فيلم بيشتر بود، قطعا استقبال نيز افزايش مي‌يافت.
اين تهيه كننده در ادامه ضمن اشاره به پتاسيل ضعيف فيلم‌ها خاطرنشان كرد: با توجه به ممنوعيت تبليغ از طريق شبكه‌هاي فارسي زبان خارجي (بدون هيچ جايگزين مناسب)، تبليغات با تعرفه‌‌هاي موجود براي تهيه‌كنندگان چندان به صرفه نيست.
در ادامه ساداتيان اذعان داشت: معتقدم همان‌طور كه درمواجهه با بحران جهاني اقتصاد دولت‌‌ها با بسته‌‌هاي مالي به كمك شركت‌‌هاي مالي آمدند، اگر سينماي امروز ما دچار بحران است، بايد صدا و سيما به عنوان رسانه ملي اطلاع‌رساني كند و عملكردي تشويقي داشته باشد، اما متاسفانه حتي وعده معاونت سينمايي مبني بر حمايت اكران و دادن بن بليت به فيلم‌‌هاي مورد توجه در جشنواره تحقق نيافت.
در ادامه اين گفت‌وگو ساداتيان نشانه‌هاي ريزش مخاطب را عدم تنوع در قصه‌ و كيفيت پايين سالن‌هاي سينما دانست و عنوان داشت: در كشور 270 سالن سينما موجود است كه عملا 150 سالن، غيرقابل استفاده است و 70 درصد فروش سينماهاي تهران منحصر به 5 سينماي پرديس است، به نظر مي‌رسد سينماي ايران مانند سينما پس از جنگ جهاني دوم عمل مي‌كند و وحشتناك‌ترين اتفاق موجود در اين شرايط خودسانسوري سينماگران است.

* ده‌نمكي: سينما نمي‌تواند اپوزيسيون نظام باشد

مسعود ده‌نمكي نيز در اين برنامه با نفي نگاه مصداقي به مخاطب در خصوص علت كاهش مخاطبين سينما گفت: رسالت حفظ مخاطب فقط به‏عهده دولت‌ها نيست، شرايط امروز سينماي امروز ما با دهه 60 و يا 70 متفاوت است و ما با رقباي جديدي مواجه هستيم .
وي ادامه داد: سينما تغيير كاركرد داده است و تلويزيون به عنوان يك رقيب به منظور جلب مخاطب، در كنار سينما قرار گرفته است.
بنابراين گزارش ده‌نمكي تقسيم‌بندي مخاطبين را نوعي توهين قلمداد كرد و تصريح كرد: مردم مردمند، چه دكتر و مهندس و بازيگر، چه دانشجو و كارگر و طلبه و... اين جمع‌بندي از مخاطبين سينما است كه در كل نسبت به مخاطبين تلويزيون، مخاطب خاص محسوب مي‌شوند.
كارگردان فيلم اخراجي‌‌ها در ادامه گفت: فلسفه وجودي سينما، مخاطب است و اگر ما نتوانيم سينما رفتن را به صورت يك فرهنگ دربياوريم، هر روز با صورت مسئله غلط به سمت حل مشكل پيش خواهيم رفت.
ده‌نمكي در ادامه اضافه كرد: مخاطب‌شناسي، زمان‌شناسي و زبان‌شناسي وجهي از سينما است و ماهيت سينما قسمت ديگر آن است كه بايد با دقت به آن پرداخت؛ چرا كه در حل بحران مشروعيت در سير گذر فرهنگ شفاهي به فرهنگ مكتوب و رسيدن به رسانه ديداري و شنيداري، بسيار مؤثر خواهد بود، البته اين سير قطعا بايد با هم‎پوشاني مخاطب صورت گيرد.
ده نمكي در ادامه نشست در واكنش به نظر علم الهدي عنوان داشت: آقاي اربابي معاونت ارزشيابي وقت در مصاحبه‌‌اي با روزنامه‌اي گفته بود: "من الي را نجات دادم " و اين كه اگر الي بود اخراجي‌‌ها ديده نمي‌شد را قبول ندارم در حالي كه اخراجي‌‌ها به ديدن بسياري از فيلم‌ها كمك كرد.
ده‌نمكي با تأكيد بر زمان‌شناسي در سينما خاطر نشان كرد: اگر فيلم "آژانس شيشه‌اي " 2 سال قبل‌تر ازاين توليد مي‌شد به طور قطع بهتر جواب مي‌گرفت، به طور كلي سينما نمي‌تواند اپوزيسيون نظام باشد، سينما بخشي از نظام است ولي متأسفانه در 8 سال اصلاحات و حتي 5 سال اخير فيلم‌‌هايي اكران شدند كه به واقع ضدجنگ بودند، اين در حالي است كه اگر قرار است دولت‌مردان نقد شوند و يا فلسفه جنگ بررسي شود بايد فارغ از ين سياه‌نمايي‌ها باشد.
اين كارگردان درادامه افزود: در جريان جنگ نرم، اگر سينما به عنوان يك پديده موثرتر از كتاب معرفي شود اين به صورت فرهنگ نهادينه شود كه بي‌شك تاثيرات آن را در آينده خواهيم ديد، چرا كه تاثيرگذاري سينما بسيار بيشتر از حد تصور است.

*علم الهدي: هر ايراني پنج سال يك‌بار به سينما مي‌رود

اميرحسين علم الهدي نيز در اين برنامه با معني‌دار خواندن سير نزولي مخاطبان سينما در تاييد سخنان ده‌نمكي عنوان داشت: مخاطبين سينما از 70 ميليون نفر در سال 1368 با ظهور رقيبي به اسم ويدئو به 65 ميليون نفر در سال 1370 كاهش پيداكرد و در سال 80 اين آمار به 21 ميليون نفر، در سال 85 به 15 ميليون و در سال گذشته به 16 ميليون تقليل يافته است.
وي در ادامه افزود: طبق اين آمار به طور ميانگين هر ايراني هر 5 سال يك بار به سينما مي‌رود و مباحثي چون كمبود سالن سينما، قيمت بليت‌ها و بي‌رقيب بودن سينما در عرصه نمايش را مي‌توان دليل چنين شرايطي دانست.
در ادامه اين برنامه علم الهدي با اظهار تأسف از عدم اكران همزمان "درباره الي " و "اخراجي‌ها " اظهارداشت: من همچنان افسوس مي‌خورم كه چرا اين دو فيلم هم‏زمان با هم اكران نشدند چراكه در اين شرايط همه چيز به نفع "اخراجي‌ها " تمام نمي‌شد.
علي الهدي بامتفاوت خواندن مخاطبان "درباره الي " و "اخراجي‌‌ها " بيان داشت: مخاطب "درباره الي " با تماشاگر "اخراجي‌ها " فرق مي‌كرد؛ گرچه اين نكته كه "اخراجي‌‌ها " اقتصاد سينماي ايران را در سال 88 نجات داد نبايد فراموش كرد.

گروه اول بازيگران «اخراجي‌هاي3» مشخص شدند

شریفی نیا-نواب صفوی-اوسیوند-سید جواد هاشمی-محمود مقامی و قاسم زارع به اخراجی ها پیوستند.

گروه اول بازيگران فيلم سينمايي «اخراجي‌هاي 3»، شامل «محمدرضا شريفي‌نيا»، «حسام نواب‌صفوي»، «ماشا‌ءالله شاهمرادي‌زاده»، «علي‌ اوسيوند»، «سيد‌جواد هاشمي»، «محمود مقامي» و «قاسم زارع» مشخص شدند.
براساس اين گزارش، اين بازيگران گروه اول بازيگران «اخراجي‌ها3ي» هستند كه مذاكرات براي انعقاد قرارداد بازيگري با آنها شروع شده است.
حضور «ايمان اميدواري» به عنوان طراح چهره‌پردازي در اين فيلم قطعي شده اما هنوز با ساير عوامل فني اين فيلم سينمايي قراردادي بسته نشده است.
بازيگراني كه براي حضور در اين پروژه با آنها رايزني شده، پيش از اين در «اخراجي‌هاي 1 و 2» حضور داشته‌اند.
با آغاز پيش‌توليد اين پروژه، به مرور انتخاب ديگر بازيگران، عوامل و لوكيشن‌ها شروع مي‌شود.

توليد بازي رايانه‌اي «اخراجي‌ها3» پس از نمايش در سينماها

توليد بازي رايانه‌اي «اخراجي‌ها3» پس از نمايش در سينماها

«مسعود ده‌نمكي» گفت: تمايل زيادي به ساخت بازي رايانه‌اي از روي فيلم «اخراجي‌ها» دارم اما تاكنون طرح‌هاي ارايه شده از سوي توليدكنندگان در حد انتظار و قابل قبول نبوده و پيشنهاد توليد بازي فيلم اخراجي‌ها به دليل منسجم نبودن طرح‌هاي پيشنهادي، تاكنون فراهم نشده است.
اين كارگردان سينما كه با كميته اطلاع‌رساني نمايشگاه و جشنواره بازي‌هاي رايانه‌اي تهران صحبت مي‌كرد، توضيح داد: اگر طرح خوبي ارايه شود كه به اصل فيلم خدشه نزند و روايتي تقريبا دقيق و جذاب از فيلم باشد، ساخت بازي رايانه‌اي بر اساس «اخراجي‌ها» را مي‌پذيرم.
كارگردان مجموعه تلويزيوني «دارا و ندار» ادامه داد: با توجه به اين كه فيلم اخراجي‌هاي يك و دو در بين مردم از استقبال و محبوبيت بالايي برخوردار است، فكر مي‌كنم بازي رايانه‌اي اين فيلم نيز با اقبال خوبي رو به رو شود.
ده نمكي كه ساخت قسمت سوم «اخراجي‌ها» را دستمايه كار دارد، افزود: پس از پايان توليد و اكران اين فيلم، بيشتر و جدي‌تر مي‌توان در زمينه توليد بازي داستان «اخراجي‌ها» برنامه‌ريزي كرد. چرا كه تصور مي‌شود با اكران نسخه جديد اين فيلم، تمايل توليدكنندگان براي ساخت بازي رايانه‌اي از روي آن بيشتر خواهد شد.
كارگردان فيلم «اخراجي‌ها3» تصريح كرد: امروزه رقابت در عرصه بازي‌هاي رايانه‌اي بسيار دشوار است زيرا اين عرصه هر روز مدرن‌تر مي‌شود و به همين نسبت انتظار مخاطب براي عرضه محصولات با كيفيت افرايش مي‌يابد.
ده‌نمكي يادآور شد كه بازي‌هاي رايانه‌اي در ايران هنر-صنعتي نوپا است و پيشرفت اين عرصه نيازمند سرمايه‌گذاري كلان و توجه جدي و حرفه‌اي است.
اين كارگردان با اشاره به حمايت مادي و معنوي بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي از توليد گيم در كشور و ضرورت همراهي ساير نهادهاي فرهنگي با اين بنياد، افزود: صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي ارتباط مستقيمي با صنعت انيميشن‌سازي دارد و عرصه انيميشن از لحاظ مادي در برگيرنده مخارج كلان است.
نخستين جشنواره و نمايشگاه بازي‌هاي رايانه‌اي تهران توسط بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي شهريور ماه امسال در دو بخش برگزار خواهد شد.

روز نوشت های اخراجی های3

مسعود ده نمکی می گوید: هیچ گاه در طول یک سال گذشته  اینقدر  مصمم به ساخت اخراجی های ۳ نبودم.مردعجیبی است این دوست ما وقتی استخاره می گیرد  درست به  وسط خال می زند .یکی از دوستان می گفت :

می خواست برای طلاق همسرش استخاره بگیرد .بدون اینکه موضوع را بگوید به ایشان زنگ می زند که لطفا برای من یک استخاره بگیرید.این دوست ما وقتی قران را باز می کند بدون اینکه جواب استخاره رابگوید به ایشان می گوید که متاسفم من برای طلاق استخاره نمی گیرم!

وقتی برای استخاره از داخل مسجد الحرام به ایشان زنگ زدم  میسر نشد جواب دهد  اما امروز  جواب استخاره ایشان به نیکی و زیبائی استخاره هائی بود که برای دو کار قبلی ام آمد.

یادم می آید خانم مریلا زارعی خاطره ای را در پشت صحنه اخراجی ها تعریف می کرد  که حاکی از تردیدش برای حضور در اخراجی ها بود .از همه جالبتر این بود که  برای این رفع تردید استخاره گرفته بود و از آن جالب تر  این بود که پاسخ اسخاره ایشان درست شبه همان پاسخی بود که من گرفته بودم.

امروز حضور ایمان امیدواری به عنوان طراح گریم برای اخراجی ها۳ قطعی شد .ایمان در اخراجی های یک مجری گریم و در اخراجی های۲ طراح گریم بود

ده‌نمكي، ضرغامي و پناهيان عضو هيئت امناي جديد دانشگاه هنر شدند

مسعود ده نمکی عضو جدید هیئت امنای دانشگاه هنر شد

كامران دانشجو طي حكمي دكتر عباسعلي ايزدي(رئيس دانشگاه هنر)، مهندس مهدي‌چمران (رئيس شوراي شهر تهران)، مهندس عزت‌الله ضرغامي (رئيس سازمان صدا و سيماي ايران)، حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان (مسئول اتاق فكر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها)، دكتر محمد روشن (رئيس دانشگاه سوره)، خسرو دانشجو (سخنگوي شوراي‌شهر تهران) و مسعود ده‌نمكي (نويسنده و كارگردان سينما) به عنوان اعضاي جديد هيئت امناي دانشگاه هنر انتخاب شدند.
مسعود ده نمکی گفت:چندي قبل نخستين جلسه هيئت امناي جديد تشكيل شد و پيرو آن اعضا با تهيه‌ نامه‌اي خطاب به وزير علوم خواستار تغيير در متون آموزشي دانشجويان شدند.
وي افزود: اميدوارم تركيب جديد هيئت امناي دانشگاه هنر با تغييراتي كه مدنظر دارند باعث ارتقاي سطح آموزش آكادميك و مهارت‌هاي فني دانشجويان دانشگاه هنر شوند.

ده نمكي: ساخت سريال سخت‌تر از فيلم سينمايي است

ده نمكي: ساخت سريال سخت‌تر از فيلم سينمايي است

مراسم تجليل از عوامل ساخت مجموعه تلويزيوني «داراو ندار» شب گذشته با حضور مسعود احمدي مدير شبكه تهران، محمدرضا معصوم زادگان قائم مقام مديريت شبكه تهران و مدير گروه فيلم و سريال اين شبكه، بازيگران مجموعه تلويزيوني «دارا و ندار» و جمعي از مردم در تالار وزارت كشور برگزار شد.
مسعود ده‌نمكي،‌ كارگردان سريال «دارا و ندار» نيز در اين مراسم طي سخناني گفت: زبان طنز فقط ظاهر اين سريال بود و در نظرسنجي هم كه انجام شد، مشخص شد مردم بيشتر از موضوع اين سريال خوششان آمده است. ساخت سريال بسيار سخت تر از سينماست و در ساخت اين سريال نيز همه زحمت كشيدند تا كار متفاوتي در عرصه طنز ارائه بدهند.
وي ادامه داد: نيمي از بازيگران سريال تا به حال كار طنز نكرده بودند ولي در سريال دارا و ندار ساختار را شكستند و در قالب طنز بازي كردند. ضمن اينكه در دوران پخش، استرس بيشتر براي شبكه بود تا ما و آقاي احمدي و آقاي معصوم زادگان، در اين راه بيشترين همكاري را با ما داشتند.
ده نمكي تصريح كرد: آنچه مي‌خواستيم در متن باشد، بود و اگر آنچه كه چند تا صداي بوق شنيديم، گاهي به عمد گذاشته مي‌شد.
در ادامه با حضور احمدي و معصوم زادگان، جوايز بخش بازيگران منتخب به فتحعلي اويسي، عليرضا خمسه، رضا رويگري، سيدجواد هاشمي، رامين راستاد، يوسف صيادي، شهره لرستاني، بهنوش بختياري، مرجانه گلچين، مريم كاوياني، نگار فروزنده و سحر ولد بيگي اهدا شد.
در ادامه و پس از اجراي برنامه توسط محمد اصفهاني و خواندن سرود «اي ايران» در بخش دوم اهداي جوايز، از سام درخشاني، رضا توكلي، ماشاءالله شاهمرادي زاده، غلامرضا بنفشه خواه، فرهاد بشارتي، عباس محبوب، شهاب عباسي، عليرضا اويسي، سيد ابراهيم بحرالعلومي، نفيسه روشن، ساقي زينتي، فاطمه طاهري، فريبا تركاشوند، شهرزاد كمال‌زاده و .... تجليل شد كه برخي از بازيگران در سالن حضور نداشتند.
در اواخر مراسم، ده‌نمكي از عوامل پشت دوربين نيز تجليل كرده و اعلام كرد كه 20 نفر از عوامل ساخت سريال «دارا و ندار» طي قرعه‌كشي به سفر كربلا خواهند رفت.
بخش پاياني مراسم، آتش‌بازي در سالن وزارت كشور بود كه با استقبال مخاطبان مواجه شد و در انتهاي مراسم، حاضران با رفتن به روي سن، با بازيگران مورد علاقه خود عكس يادگاري گرفتند.

جشن تجليل از عوامل سريال تلويزيوني دارا و ندار در تالار بزرگ کشور

سيد جواد هاشمي، بازيگر سريال تلويزيوني دارا و ندار

يوسف صيادي،سيد جواد هاشمي،رامين راستاد و عليرضا خمسه بازيگران سريال تلويزيوني دارا و ندار

ده نمکي و مهران رجبي در مراسم جشن تجليل از عوامل سريال تلويزيوني دارا و ندار

عليرضا خمسه، بازيگر سريال تلويزيوني دارا و ندار

هنرمندان انقلابي قواعد جديدي براي رسانه‌ها تعريف كنند

سومين همايش سراسري انديشه‌هاي آسماني، مسعود ده‌نمكي اظهار داشت: هنرمند قبل از آموختن تكنيك رسانه بايد حكمت و فلسفه وجودي آن رسانه را بداند وگرنه به بيراهه مي‌رود.
كارگردان سينما و تلويزيون با تاكيد بر اينكه وقتي رسانه‌ها از خاستگاه اوليه خود يعني غرب به جوامع ديگر صادر مي‌شوند، فرهنگ غرب را نيز همراه خود مي‌برند، تصريح كرد: رسانه‌ها متناسب با فرهنگ و هويت تمدن غرب به وجود آمده‌اند و وقتي اين رسانه‌ها وارد ساير جوامع مي‌شوند بايد متناسب با فرهنگ و هويت آن جامعه فعاليت كنند و به نوعي بومي‌سازي شوند كه البته اين عمل به راحتي صورت نمي‌گيرد و رسانه‌ها به راحتي رام شدني نيستند.
وي ادامه داد: رسانه‌ها بايد در كشور ما در تناسب با فرهنگ ديني و ملي ما به كار روند نه اينكه اقتضائات فرهنگ غرب را بپذيرند و مروج فرهنگ و تمدن غرب باشند، اتفاقي كه در كشور ما به وقوع پيوسته و رسانه‌ها بر خلاف هويت اسلامي و انقلابي ما حركت مي‌كنند.
وي افزود: در جوامع غربي هر رسانه‌اي جايگاه، كاركرد و مخاطب خاص خود را دارد و هيچ رسانه‌اي نمي‌تواند جانشين رسانه ديگر باشد در حالي كه در كشور ما بر خلاف آن جوامع، رسانه‌هاي نوين جاي رسانه‌هاي گذشته را مي‌گيرند و مخاطبان ميل چنداني به استفاده از رسانه‌هاي قديم ندارند.
ده‌نمكي به وضعيت روزنامه‌نگاري در ايران اشاره كرد و اظهار داشت: گرچه در سال‌هاي 78 و 79 تيراژ برخي از روزنامه‌ها در كشور ما به يك ميليون نسخه هم رسيد و به نوعي با رشد روزنامه‌نگاري در ايران، در آن سال‌ها سبك و فرهنگ جديدي وارد عرصه روزنامه‌نگاري كشور شد كه مي‌توان آن را ژورناليسم مدرن در ايران ناميد.
وي دوران حاضر را دوران رسانه‌هاي ديجيتال و فضاي مجازي دانست و اين دوران را داراي اقتضائات خاص خود ذكر كرد.
اين كارگردان سينما و تلويزيون با اشاره به اينكه بدون مطالعه و درك حكمت رسانه‌هايي مانند سينما نمي‌توان اين ابزارهاي تاثيرگذار را در خدمت باورها و اعتقادات خود قرار داد، بيان داشت: اگر حكمت رسانه درك نشود سينماي ايران از اين بحران هويت خارج نمي‌شود و همان اتفاقي مي‌افتد كه در ابتداي انقلاب آدم‌هاي متديني به دنبال تحقق سينماي اسلامي بودند اما نه تنها نتوانستند سينماي ما را اسلامي كنند بلكه خودشان در جريان سينما حل، اشباع و سينمايي شدند.
ده‌نمكي ادامه داد: صاحبان رسانه بايد علاوه بر ادراك حكمت هر رسانه كه در درجه اول اهميت قرار دارد بايد تكنيك و آداب استفاده از آن رسانه را بياموزند زيرا او بايد در برابر تك‌تك مخاطبان پاسخگو باشد.
وي به كاربرد غير مستقيم مباني اعتقادي و ديني در سينماي غرب اشاره كرد و افزود: در فيلم‌هاي غربي اعتقادات و باورهاي ديني غير مستقيم و زير پوستي منتقل مي‌شود به همين دليل مخاطب را جذب مي‌كند كه نمونه آن سريال‌هايي است كه با بودجه كلان و بسيار جذاب ساخته شده و انبوهي مخاطب از سراسر جهان حتي از كشور ما را جذب كرده است.
ده‌نمكي اظهار داشت: در سينماي ما سينماي معناگرا گاهي مساوي با طرح شعارهاي نچسب ديني، نمايش مناسك و نمادهاي ديني به شكلي كليشه‌اي و غير جذاب و بيان مستقيم باورهاي ديني است كه نه تنها مخاطب را جذب نمي‌كند بلكه سبب دلزدگي و دوري او از اين معاني مي‌شود.
وي به وضعيت سينماي دفاع مقدس در حال حاضر اشاره كرد و افزود: متاسفانه فيلمسازان ما در برهه‌اي آدم‌هاي جنگ را آرماني و دست‌نيافتني معرفي كردند كه مخاطب قادر به درك اين آدم‌ها و برقراري ارتباط با آنها نبود و وقتي خواستيم اين نگاه را تصحيح كنيم باز دوباره عده‌اي كه تجربه حضور در جبهه و درك ظرايف آن فضا را نداشتند به خطا رفتند.
ده‌نمكي با اظهار خرسندي از اينكه ايران جزو كشورهاي صاحب صنعت در سينماي جهان است، خاطرنشان كرد: پس از سينماي هاليوود و باليوود ما جزو معدود كشورهاي جهان هستيم كه سالانه بيش از 100 فيلم توليد مي‌كنيم در حالي كه تعداد زيادي از كشورهاي جهان مصرف‌كننده هستند، ما در اين زمينه توليد كننده و به نوعي صاحب سبك در صنعت سينما در دنيا هستيم.
وي عملكرد كساني كه در پي تقليد از فيلم اخراجي‌ها بودند را خطا دانست و تصريح كرد: برخي كارگردان‌ها به دليل بيگانگي با فضاي واقعي جبهه دچار اشتباه شده‌اند و در راستاي اخراجي‌ها فيلم‌هايي ساخته‌اند كه با هدف اصلي ساخت اين فيلم در تضاد است.
ده‌نمكي در پاسخ به سؤالي درباره زمان آغاز فيلمبرداري فيلم سينمايي اخراجي‌هاي 3 افزود: از دو ماه ديگر پيش توليد اين اثر آغاز مي‌شود و مهرماه سال جاري نيز فيلم به طور رسمي كليد مي‌خورد.